Jak si z dovolené přivézt fotky, u kterých ostatní nebudou zívat nudou?

Jak si z dovolené přivézt fotky, u kterých ostatní nebudou zívat nudou?

Topi Pigula

Topi Pigula - fotograf, novinář, cestoval a dlouholetý lektor NICOM vám poradí pár tipů, jak na to:

Soustřeďte se na fotografování

Každý objekt se dá vyfotit různými způsoby, přesto jsou dovolenkové fotografie různých autorů jak přes kopírák. Nenechte se pohltit exotikou a krásou neobvyklého prostředí a bezmyšlenkově necvakejte. Věnujte fotografování dostatek pozornosti a času. Fotografujte při úsvitu a pozdě odpoledne, kdy je světlo nejzajímavější.

Věnujte více pozornosti kompozici obrazu

Uplatňujte tři zásadní kompoziční pravidla, která pomůžou udělat fotku hezčí a čitelnější. Nejdůležitější je umístění hlavního objektu do některé z třetin obrazu. Druhá je "světlé popředí a tmavé pozadí". A do třetice - snažte se mít snímek čitelný. V záběru mějte jen to, co je důvodem, proč chcete stisknout spoušť. Na tento hlavní objekt také zaostřete!

Využijte schopnosti svého fotoaparátu

Ať již máte drahou zrcadlovku nebo nějaký ten kompakt, nebuďte jen člověk mačkající spoušť spoléhající na náhodu a štěstí. Fotografie mějte ostré přesně tam, kde chcete. Změnou clony řiďte hloubku ostrosti, použitím dlouhých časů dosáhnete u pohybujících se objektů zajímavých efektů. Experimentujte Wink

Inspirujte se

Choďte na výstavy, prohlížejte fotografie na webových fórech, nechte si poradit od zkušenějších fotografů. Napodobování druhých a hledání nových možností vás bude posouvat dopředu a testovat vaše jedinečné vidění světa. Snadněji tak najdete své osobité fotografické já.

Na Photoshop či Zoner nespoléhejte

Často stačí malá počítačová úprava a přirozená krása fotografie ještě více vynikne. Ze špatné fotografie ale dobrou neuděláte. Proto se naučte nastavit, ovládat a využívat fotoaparát tak, aby vaše fotografie byly kvalitní a zajímavé i bez počítačových úprav. Fotograf má fotit a ne sedět hodiny za počítačem!

Jako ideální průpravu pro fotografování na dovolené doporučujeme:

Základní kurz fotografování